Kalp deliği ameliyatsız kapatıldı

10 Ara

CELAL Bayar Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Kardiyoloji Kliniği’nde ilk defa Prof. Dr. Talat Tavlı başkanlığında, Kardiyolog Yard. Doç. Dr. Ozan Ütük, Kardiyolog Uz. Dr. Mahmut Acar, Dr .Mehmet Emin Yavuz dan oluşan ekip tarafından kalp deliği neştersiz anjio yöntemi ile onarıldı. 36 yaşında doğuştan kalbinde delik ve son 30 günden beri bu durumundan haberdar olan hastanın yapılan ekokardiyografî ve koroner anjiografisi neticesinde “Atrial Septal Defek” denilen kalp deliği olduğu anlaşıldı. Yapılan operasyona ilişkin bilgiler veren Prof. Dr. Talat Tavlı, “Hastanın cerrahi operasyona sıcak bakmaması nedeni ile kalp kateterizasyonu yöntemi kullanılarak kalp deliği tamir edilerek, kansız neştersiz yöntemle kapatıldı” dedi.

Literatürler incelendiğinde, dünyada en sık çocuk vakalarda görülen doğuştan kalp hastalığı ameliyatsız olarak kapatılmasının son yıllarda teknolojinin ilerlemesi ile mümkün olduğunu belirten Prof. Dr. Talat Tavlı, bu erişkin yaşta yeni saptanmış doğuştan kalp deliği olan bir vaka daha nadir olarak karşılaştığımız bir durumdur. Celal Bayar Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Kardiyoloji Bölümü ekip olarak Prof.Dr.Talat Tavlı başkanlığında, Yardımcı Doç. Dr. Ozan Ütük ve Uzm.Dr. Mahmur ACAR ile 25 dakikalık bir sürede işlem başarılmış ve hasta 1 günlük yoğun bakım takibi sonrası sağlıklı bir şekilde taburcu edilmiştir. Hastanın yıllardan beri halsizlik, çabuk yorulma ve çarpıntı yakınmalarına son üç haftadır göğsünde sıkıntı hissi ve ağrı eklenmiş, hastaneye müracaat etmesi ile çekilen ekokardiyografî ve endoskopik yöntemle kalp deliğinin büyüklüğü ve özellikleri değerlendirilerek hastaya bildirilmiştir. Konseyde kalbin temiz ve kirli kanın karışma oranına ve deliğin büyüklüğüne bakılarak kapatılma kararı alınmıştır. Ancak hastanın özellikleri ve kendi seçimi de değerlendirilerek anjio yöntemi ile alet ile kapatılması uygun görülmüştür” dedi.

Konjenital (doğuştan) kalp hastalıklarının 10 bin doğumda 5 oranında görüldüğünü ifade eden Prof. Dr. Tavlı, bunların içinde de en sık “Atrial Septal Defek” görüldüğünü ve çocukluk yaşında saptandığında ameliyatsız kateter ile kapatılabileceği böylece ileri yaşlara sağlıklı gelinebileceğini söyledi. Bu kansız, neştersiz yöntem ile göğüs açılmadan, yara izi oluşturulmadan ve kısa yatış süresi içerisinde (bir gün) taburcu olunması bakımından avantajlı olduğunu belirtti. Uygun vakalarda Celal Bayar Üniversitesi Hastanesinde bundan sonra bu yöntem ile cerrahi operasyon yapılmadan kapatılma işleminin yapılacağını belirten Prof. Dr. Tavlı; ağlarken, eforda morarma ve çabuk yorulma ile beraber ritm bozukluğu olan çocuk ve halsizlik, çarpıntı ve nefes darlığı olan erişkin hastaların vakit geçirmeden hekim kontrolüne gitmeleri hastalığın erken tanısında ve tedavisinde faydalı olabileceğini söyledi.

More in this category: CBÜ de bir ilk »